Thursday, February 19, 2009

Ketidaktentuan Politik Perak

Selepas Pilihan Raya Umum yg Ke-12 yg lepas, kita sma2 tlh mnyaksikan dimna rakyat n masyarakat Malaysia tlh mula bersuara akbt kenaikan hrga mnyak yg tinggi serta mnyebabkn meningkatnya harga barang-barang. Ini jelas apabila empat buah negeri lagi tlh dikuasai oleh Pakatan Rakyat akbt kemerosotan undi yg teruk trhadap Barisan Nasional. Negeri-negeri tersebut ialah Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor serta satu lagi negeri yang dikuasai oleh Pas slama 20 tahun masih kekal dikuasai oleh Pas.

Akan tetapi baru-baru ini kita telah menyaksikan sebuah negeri yg baru dikuasai Pakatan Rakyat iaitu negeri Perak tlh diambil alih smula oleh Barisan Nasional. Ini kerana terdapat 3 orang wakil rakyat dari Pakatan Rakyat telah keluar dr Pakatan Rakyat dan memberi sokongan kepada Barisan Nasional. Kenapa ini semua terjadi?? Apakah darjat, pangkat, kuasa dan nama lebih penting dripada rakyat?? sebelum pilihan raya, kita menyaksikan berbagai2 manifesto yg dimainkn oleh parti2 yg bertanding n yg paling manarik hati rakyat ialah untuk menjaga kebajikan rakyat..mana janji2 ini semua??

Fikir-fikirkanlah wahai rakyat Malaysia, pemimpin bagaimana yg patut anda pilih??adakah pemimpin yg trlampau gilakan kuasa, kemewahan, harta, pangkat dan nama??atau adakah pemimpin yg btl2 amanah, bertanggungjawab, jujur, brdisiplin, ikhlas dan yg paling penting boleh menjaga kebajikan dan kepentingan rakyat??sekarang ini, sy boleh katakan kekalutan politik di Perak xkan selesai selagi salah satu antara pihak xnk mengalah n memberi kepada satu pihak lain untuk memerintah..

Semoga dunia kita aman, akhirat kita bahagia.. InsyaAllah

No comments:

Post a Comment