Monday, December 21, 2009

Semester Baru & Terakhir

Begitu pantas masa berlalu seolah-olah tidak menyedari dan tidak percaya bahawa sekarang ini berada ditahun akhir pengajian yang juga merupakan semester terakhir. Rasanya masih tidak terlewat lagi untuk mengucapkan Salam Maal Hijrah 1431H kepada seluruh umat Islam didunia khususnya dibumi Malaysia ini.

Melangkahkan kaki ke universiti terpilih merupakan suatu harapan ketika berada dizaman persekolahan. Pada 1 Julai 2007, insan bernama Mohd Farid Jazari akhirnya berjaya mendaftarkan diri sebagai pelajar di Universiti Kebangsaan Malaysia. Tahun-tahun pengajian ditempuhi dan dilalui dengan penuh bermakna. Begitu banyak cabaran yang terpaksa dilalui dan ditempuhi apabila bergelar sebagai pelajar universiti akan tetapi semua itu tidak menjadi masalah dan halangan dalam meneruskan pengajian dalam menimba ilmu. Pada hari ini, sudah berada di tahun akhir pengajian dan InsyaAllah kalau atas kehendakNya akan menamatkan pengajian peringkat ijazah ini pada pertengahan tahun hadapan. Semoga tahun baru 1431H ini akan mendatangkan seribu makna dan kemanisan dalam mengenal erti kehidupan sebenar.



~ini merupakan sedikit celoteh dimalam hari dalam mengimbau kenangan semasa mula-mula menjejakkan kaki di UKM pada 1 Julai 2007.


No comments:

Post a Comment