Wednesday, July 8, 2009

Permulaan Semester Baru

Nampaknya sudah lama saya tidak update blog ini.. Ermm boleh dikatakan hampir 3 bulan jugak blog ini tidak di 'beroperasi'.. biasa la bila dah balik bercuti, masa yang ada memang di manfaatkan 100% untuk berehat semasa cuti itu.

Nampaknya sempena permulaan semester yang baru ini, idea untuk memeriahkan lagi blog ini sudah dirancang. Begitu juga dengan azam yang baru untuk memberi sepenuh tumpuan dalam setiap kuliah. Bukan ape kan, sudah masuk tahun 3 tapi saya tidak pernah jua mendapat anugerah dekan. Jadi sem ini, saya akan jadikan yang terbaik daripada sem yang lepas2.

Kepada kawan2, selamat memulakan pengajian semester yang baru dan juga kepada mahasiswa/i yang baru mendaftarkan diri di UKM ini, syabas dan tahniah diucapkan kerana berjaya menjejakkan kaki di universiti terpilih ini.

Untuk post seterusnya, saya akan huraikan sedikit tulisan Dr. Yusuf Al-Qaradhawi dalam karyanya Seni Dalam Islam. Dalam karyanya ini, saya merasakan menarik untuk dibincangkan oleh mahasiswa/i masa kini dimana salah satu bidang seni iaitu hiburan sudah berjaya meresap masuk dengan mudahnya didalam kampus hampir kesemua IPTA dan juga IPTS. Saya merasakan di dalam kawasan pusat atau gedung ilmu ini seharusnya tidak dijadikan wadah oleh sesetengah pihak untuk mengaut untung semata-mata dengan menganjurkan pelbagai aktiviti hiburan yang boleh dikatakan langsung tidak memberi faedah kepada mahasiswa/i.

Sekian..

No comments:

Post a Comment