Saturday, March 7, 2009

SIKAP BIADAP PIHAK BERKUASA: MASJID MENJADI SASARAN

Perhimpunan dan perarakan aman untuk membantah isu PPSMI yang bermula di Masjid Negara siang hari tadi telah tercemar disebabkan sikap biadap dan kurang ajar pihak berkuasa seperti FRU, POLIS dan lain-lain lagi yang telah bertindak menembak gas pemedih mata kearah orang ramai yang menyertai perarakan tersebut dalam perarakan menuju ke Istana Negara. Tidak cukup menembak gas tersebut ditengah-tengah perarakan menuju ke Istana Negara, pihak berkuasa terbabit telah bertindak kurang ajar dengan menyembur air di perkarangan Masjid Negara dan menembak gas tersebut kedalam masjid itu. Akibatnya ramai orang telah menjadi mangsa kebiadapan tersebut khususnya golongan wanita dan kanak-kanak.

Apa ini semua??? Tempat ibadat yang merupakan Rumah Allah dan tempat suci golongan muslim untuk menunaikan ibadat juga menjadi sasaran.!!Hanya laungan Allahuakbar dan Lailahailallah sahaja yang kedengaran ketika itu..Perasaan sedih,marah, kecewa dan lain-lain lagi terus menyelubungi jiwa dan perasaan ketika itu tatkala melihat perkarangan masjid disembur dengan air dan ditembak dengan gas pemedih mata. Gambar dibawah membuktikan segalanya...

Gambar disebelah kiri menunjukkan situasi dimana orang ramai terpaksa lari untuk menyelamatkan diri dari tembakan gas pemedih mata oleh Polis dan FRU.








Disebelah kanan: Orang ramai yang menyertai perarakan tersebut terus dihujani puluhan das gas pemedih mata. Orang ramai terus menjadi mangsa khususnya golongan wanita dan kanak-kanak.



Perkarangan Masjid Negara yang turut disembur dengan air oleh pihak FRU dimana telah menyebabkan orang ramai yang berkumpul membantah PPSMI terus lari memasuki masjid bagi menyelamatkan diri. Gambar Keranda 152 mengimbau kembali sejarah yang dialami Negara pada 3 Mac 1967 bagi membantah Rang Undang-Undang Bahasa Kebangsaan di Dewan Bahasa dan Pustaka pada ketika itu.







Gambar dibawah menunjukkan dimana orang ramai terpaksa masuk kedalam Masjid Negara bagi menyelamatkan diri daripada kepulan asap gas pemedih mata yang telah ditembak kedalam ruang masjid dan disebelah kanannya pula ialah gambar kepulan-kepulan asap gas pemedih mata yang telah ditembak kedalam masjid.. Allahhuakbar!!!!




No comments:

Post a Comment